تبلیغات
بایداری تا ظهور - اسلام های متنوع , مسلمان های بی حد و حصر

بایداری تا ظهور

(( ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله کانهم بنیان مرصوص ))

  کات بگیرید که تنها در مورد دولت جدید نیست

 نشست ژنو نیست

 از کجا باید آغازید

  در مورد عمل کرد حوزه ها بیسیار سخن رفته اما بگذارید به گونه ای دیگر سخن کنیم

 بگذارید با چند نوع اسلام روبه رو شویم

 امروز همه داعیه دار اسلام ناب هستند و نیازی به بررسی اسلام آمریکایی نوع قدیم نیست که بساطش پیچید

 اولا پیش از هرچیز باید چند مورد را در پرانتز بررسی نمود

اولا دولت حدید در عملکردی که جناب اقای روحانی داشت در صحن سازمان ملل با توجه به حقوق بین الملل دفاع زیبایی از حق جمهوری اسلامی کردند اما

 چند نکته قابل توجه

 اولا باید جناب روحانی به نسبت های نادرستی که در مورد تعلیق  به حضرت امام خامنه ای در مورد تعلیق نیروگاه ها دادند پباسخ گو باشند و عذر خواهی کنند

 دوما ایشان باید رسما عمل خود مبنی بر تماس تلفنی با اوباما را به پای خود نوشته و از جمهوری اسلامی منفک کنند که خط امام و مردم این نیست که هر چه بود به پای خود ایشان نوشته شود

 سوما ایشان بار ها تاکید کرده اند که نباید از ظرفیت های نظام غافل شویم سوال این جاست که اگر  جناب ظریف امروز وزارت امور خارجه را به او سپرده اند با توجه به این که ایشان پیش از این مهم هشت سال مقیم ایالات متحده بوده اند , چگونه با نبش قبر سیاسی چنین اشخاصی ظرفیت نظام هستند اما این همه ظرفیت جوانان در مقاطع دکترا و .. اماده به خدمت گذاری در مجموعه دولت , ظرفیت نظام نیستند؟؟

 به هر حال دولت فعلی هرچه هست و نیست به کنار

 مشکل این جاست که میز بازی را هیچ گاه جز در مذاکره های هسته ای پیشین تعریف نکرده ایم

 به هر حال

 با چند نوع اسلام مواجه هستیم (اگر نوع دیگر می شنایسد لطفا مطرح کنید)

 اولا باید گفت که امروزه سبک زندگی متشکل از سبک زندگی ناکار آمد سنتی و مخرب مدرن است

 با این حال

 نوع اول

 اسلام کسانی است که به کل ساست را حذف کرده اند(این مربوط به سال ها پیش است , امروز خطر ان مقدس نمایان کم تبر شده باید به انواع دیگر پرداخت)

 اسلام نوع دوم اسلام کسانی است که دین را گونه ای تفسیر می کنند که از از آن انواع التقاط ها مانند لیبرال اسلامی , فمینیست اسلامی و ... بیرون آید و یا حتی کازینو ها و ..

 اسلام نوع سوم

  (باید گفت که امروزه در یک محیط ملتقط گرفتار شده ایم و دلایلی دارد که فعلا به کنار بماند)

ااسلام کسانی است که هنوز به جهان خود واقف نشده اند و در حالی که زبان جهان خود را نمی  دانند قصد دخول در انواع موضوعات مختلف دارند

 باید گفت اسلامی سر بر آورده از دل اسلام مرتجع

 اسلام کسانی که هنوز از فضای دهه شصت و دوران جنگ بیرون نیامده اند

 چنین کسانی

 اولا

 سعی در حدف محیط اطراف خود دارند(مخصوصا اگر مسوولتی داشته باشند محیط به ظاهر تحت مدیریت خود را امیخته با ارتجاع و سخنانی نامربوط و پاسخ های کهنه و ملال اور تعریف می کنند و نوعی اسلام گریزی را سبب می شوند

 چنین کسانی

 روش ارتجاع پیش گرفته (مرتجع منزوی است و منزوی حرفی برای گفتن ندارد اسلام او در کتاب ها ی تاریخ خلاصه می شود و هیچ گاه روش عملی به دنبال ندارد.

 به طور مثال حوزه های علمیه که روش ارتجاع پیش گرفته اند با هشدار حدی از سوی حضرت امام خامنه ای دریافت کردند

 ((اگر وضعیت خود را اصلاح نکنند یا متلاشی می شوند و یا منزوی))

چنین اشخاصی اگر به مدیریتی برسند همه را به انزحار کشانده , با فضایی مرتسم از اختناق , اسلامی دافع ترسیم می کنند , به دفع حد اکثر (دسته مردود از نظر شهید مطهری)دست می زنند , ار اسلام کاریکاتور تصویر کرده و بد تر این که زبان جهان خود را ندانسته قصد دخول به مسائل اجتماعی و سیاسی که پارادوکسی در کارنامه اینان است دارند

 باید گفت چنین کسایی صلاحیت پذیرش هیچ مسئولیت خدماتی ندارند ,

 این گونه افراد از جامعه اطراف خود حدف شده اند و به طور کل کسی کار به کار ایشان ندارد و حرفی برای گفتن ندارند , تنها به درد ختم انعام خواندن و فقه و اصول تدریس کردن(فقه صاحب جواهر حدا است فقه مقدس است و در کتاب حواهر الکلام خلاصه نمی شود و در تحریم فیس بوک و رایتل و .. خلاصه نمی شود.) می آیند .

 مشکل این جاست که از گلیم خود فراتر می روند و مایه بر جلوه داده شدن چهره اسلام می شوند.

 بگذارید جریاناتی را بررسی کنیم .

 چرا به بررسی این طبقه منزوی و حدف شده پرداخته ایم

بگذارید چند موضوع را بررسی کنیم

 علامت سوال ها و اشکالاتی در میان است چه بهتر که هم اکنون بررسی گردد

 میرزاری شیرازی از مراجع تقلید و ولی فقیه زمان خویش در حکمی تاریخی تنباکو را حرام کرد.

 الیوم استعمال توتون و تنباکو فی حکم محاربه با امام رمان است

 سال ها گذشت و اسلام نظام مستبد چند صد ساله را سر نگون کرد

 در وهله اول گفتند

 حال اشکال ندارد که در کنار ولی فقیه مراجع دیگر باشند و مردم از آنان در فقه تبعیت کنند

 بگذریم که اگر کسی ولی را شناخته باشد می داند که ولی از نظر علم و تقوا نزدیک ترین شخص به امام معصوم است.

 گذشت

 اما با روی کار آمدن امروزه نزدیک سیزده مرجع باید عملکرد بعضی را بررسی کنیم

 (بگذریم بعضی فقهای فهیم گفتند تا این آقا هست ما را چه به رساله و رساله ندادند قصد سرکوب مرجعیت حدای از ولایت فقیه نیست )

  جدیدا بر خورد ها و فتوا هایی قابل تامل از سوی بعضی مراجع دیده شده

   ما وقتی دقیق نگاه می کنیم می بینیم همواره ولی فقیه زعیم حوزه علمیه بوده است (البته حوزه های گذشته چه آن که حوزه های امروز باید منفک شود که خطی متفاوت پیش گرفته اند)

اما این که در این سال ها چه اتفاقاتی افتاده خود قابل بحث است

 مرجع فقهی کار که انجام می دهد باید فقه و اصول تدریس کند و فتوای احتماعی و حکومتی نه , که فتوای شخصی مثلا  طهارات , زکات خمس و ... را بررسی کند و در مسائل غیر تخصصی خود دخول نکند

 بگذریم که به کدام حکم اسلام خمس و زکات را غیر از حاکم باید دریافت کند , همواره حاکم خمس و زکات و .. را دریافت می کرد حتی در زمان حکومت عباسی

 (سوالی است )

 می بینیم که آرام آرام مرجعیت علمی که تنها جنبه فقه سنتی و اصول داشت از دایره خود تجاوز می کند , چه آن که خمس و زکات دریافت می کند باید ولایت داشته باشد و یا تنها امین شمرده می  شود و یا وکیل نه حاکم اولا

 قشر سنتی را می بینیم که حول همین علما جمع شده اند و داعی اسلام ناب نموده موجب خلط اسلام ناب می شوند.

  به یک مثال تئجه فرمایید

 سال ها گذشت و مجلسین ایالات متحده قانونی تصویب کردند تحت عنوان human rights

 از فضا این واژه به حقوق بشر  ترجمه شد

 باید گفت این رایتس است ان چه که عمل به ان را صحیح می دانند نه حقوق چه ان که امروز غرب قائل به حق مطلق نیست چگونه به حقوق بشر ترجمه شده است

 یکی از مضامین این به اصطلاح حقوق بشر مفهوم حقوق هم جنس بازان است

 عملای محترمی که به تبع لفظ اشتباه ترجمه شده برداشتند حمایت کردند

 بگذریم از نماد تئو صوفی و نماد های فراماسونری که در منشور آن به کار رفته

 این علمای محترم بر آن نیستند که زبان دیگران را بفهمند و سپس با توجه به زبان آن ها به اسلام ارجاع و تطبیق دهند نه این که جواهر را جلوی خود باز کنند و بدون تطبیق فتوا دهند.

بدون تطبیق تنها یک چیز را مورد توجه قرار دهند

 ((بله حالا این ضررش بیشتر است یا سودش))

 آقایان محترم توجه نمی کنند که در این جهانی که بدان واقف نیستند با این منطق باعث می شوند تنها اسلام به سخریه گرفته شود.

 مثلا در مورد موسیقی از قدیم الایام در کتاب های فقهی مطلق الات غنا حرام بود

 اما حضرت امام وقتی استدلال اهل موسیقی سنتی ایرانی را شنیدند جایز دانستند(وارد جزئیات حکم نمی شویم نیاز به تخقیق دارد.)یعنی زبان آنان را فهم کردند و سپس حکم دادند 

 ان چه به مسائل اجتماعی و حکومتی مربوط می شود در حیطه صلاحیت حاکم است

 حال بعضی از حکم ها بررسی شود

 چند مدتی است بعضی مراجع محترم دست به تحریم بعضی شبکه ای اجتماعی مانند فیس بوک زده اند.

 استدلال ایشان بر آزادی بی حد و حصر بود

 آیا آزادی بی حد و حصر در اسلام حایز است؟

 با توجه به این اصل باید تمام دانشگاه های خارج از کشور بر قشر دانشجو حرام باشد, مسافرت های خارج از کشور اعم از علمی و جهان گردی و .. حارم است

 حتی به گونه ای تطبیق بدهیم جنگل های امریکا و افریقا نیز حرام است خطر بی حد و حصر جانوران وحشی

  و یا

 تحریم سیم کارت رایتل و استفاده از شبکه اینترنتی

 باید در نظر داشت

  همان گونه که در آغاز (بی مورد)میکروفون را بعضی علما (مضحک!!!!!)حرام کردند چرا

 بوق شیطان است

 غنا می دهد

 که بعضی گفتند آبروی دین را همین ها می برد

رایتل حرام است به دلیل ارتباط بی حد و حصر اینترنتی

 تحال بیایید بررسی کنیم با توجه به این اظهار نظر باید گفتکه تحریم آن از امور حکومتی است

 تصدیق می کنید بعضی علمای معزز چه آبرو از اسلام برده و اسلام را کاریکاتور گونه ترسیم  می کنند , واما مورد اصلی

 به کدام حق و کدام منشور , کدام قاموس و کدام حکم حکم حکومتی صادر کرده در خیطه مسئولیت حاکم دخالت می کنند.

 باز دقت کنیم

 یک سال که فطر مبارک اعلام شد حضرت آیت الله بهحت که نظر غیر از عید داشتند به دلیل احترام به حکم حضرت امام خامنه ای به اطراف قم رفته روزه خود باز کردند و قضای آن به حا آوردند

 حال بعضی آقایان پس از شصت سال فقه و اصول خواندن در حوزه های علمیه عملی قابل توجه از خود نشان داده , ایشان پس از حکم هایی که طعنه به حاکم می زند , مقابل ولی فقیه عید اعلام کرده و کار هایی این گونه از خود نشان داده اشت.

 باید توجه داشت با کدام مسوغ قشر سنتی و مرتجع این گونه روشی پیش گرفته اند.

 به نظر می اید علما از حد خود تجاوز کرده و موجبات برخورداهیی این گونه از بعضی به اضطلاح مدیران حزء را فراهم نموده اند

 قشر سنتی به امامت این مراجع

 اسلام را کاریکاتور گونه ترسیم می کنند , تنها هشدار این ها برای حذف خطرات حذف سوال است که حالا چهل ساعت هم صحبت می کنند که فیس بوک و ماهواره چه ضرر هایی دارند احسنت مانند این که خود مردم نمی دانند , بحث این جاست که انفولانزا راب ا استدلال معالحه نمیکنند

 اگر به پرسش های جدید پاسخ های کهنه بدهیم بحران به وجود می اید (هگل)

 مانند کلیسا

 هیهات اا بگذاریم دو دستگی پروتستان ها در اسلام تکرار شود

  تنها خط مستقیم ولی فقیه است

 و السلام


نوشته شده در دوشنبه 9 دی 1392ساعت 03:06 ب.ظ توسط ---| نظرات ()

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin
http://fatemiyon.ir/index.php/multimedia/1390-05-29-18-44-13/6032-07 http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=73065&88-1391-02-23-17-musicID=51850 helali011__1_.wma - 307.3 Kb